Nákupný poriadok

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Úvodné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") platia pre nákup v internetovom obchode www.xtremeshop.sk. Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy (faktúry), kedy na jednej strane je firma Eshop Company s.r.o., sídlo Palkovice 967, 739 41  Palkovice, telefónny kontakt +420 558 111 797, zapsan Spisová značka C 71795 vedená u Krajského soudu v Ostravě, Ičo: 06395554, prevádzkujúca internetové stránky www .xtremeshop.sk, ako predávajúci (ďalej len "Predávajúci") a na strane druhej je kupujúci (ďalej len "kupujúci" alebo "zákazník").

Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. 

 

Ceny v katalógu

Všetky ceny sú zmluvné a sú vždy aktuálne a platné v okamihu odoslania objednávky.

Ceny sú konečné, tj. vrátane DPH.

Akčné ceny platia do vypredania zásob, alebo po dobu časovo určenú.

 

Registrácia

Odporúčame Vám k pohodlnému a výhodnému nákupu registráciu. Nakúpiť môžete samozrejme aj bez registrácie. Prichádzate tak ale o možnosť zaradenia do vernostného systému Xtreme Club, sledovanie objednávky, náhľad do zoznamu všetkých vytvorených objednávok a možnosť nevyplniť všetky dáta pri ďalšej objednávke.

Registrácia spočíva v zadaní Vášho mena, adresy, prihlasovacieho mena a samozrejme hesla. Pre vyhotovenie registrácia kliknite vpravo hore na Váš účet a ďalej na Vytvoriť účet. Objaví sa stránka s formulárom, ktorý je potrebné vyplniť. Všetky informácie sa vpisujú do príslušných koloniek. Položky označené týmto symbolom "Povinné položky" sú povinné a teda potrebné pre úspešnú registráciu. Po zadaní všetkých potrebných informácií, stlačte tlačidlo Uložiť. Ak zadáte nejaké údaje zle alebo ak nevyplníte povinné položky, zobrazí sa formulár znovu a budete požiadaní o opravu týchto údajov. Ak je všetko v poriadku zobrazí sa stránka s informáciou o úspešnom zaregistrovaní. Od tejto chvíle sa stávate registrovaným zákazníkom. Pri ďalšej návšteve už nemusíte nič zložito vyplňovať a stačí len zadať Vaše užívateľské meno a heslo. Tým budete opäť prihlásený. Všetky uložené údaje v profile je možné kedykoľvek upraviť.

Všetky osobné údaje poskytnuté pri registrácii sú dôverné.

Predávajúci má povinnosť vymazať registrovaného zákazníka z databázy v prípade, že o to zákazník písomne požiada.

 

Nákupný košík

Ak ste si vybrali tovar, ktorý chcete kúpiť, musíte ho najskôr vložiť do virtuálneho nákupného košíka. To urobíte kliknutím na odkaz "Vložiť do košíka" v detaile tovaru. Ihneď po vložení tovaru do košíka sa Vám zobrazí obsah košíka. Pri každej položke môžete upraviť počet kusov. Ak chcete tovar z košíka odstrániť, kliknite na konci riadku na čierne X. Uvedená cena je súčet cien všetkých položiek v košíku. Výslednú cenu objednávky vrátane poplatku za dopravu uvidíte ešte pred záväzným odoslaním objednávky. Teraz môžete pokračovať vo výbere ďalších položiek, ktoré chcete nakúpiť. Môžete tak urobiť kliknutím na "Späť na nakupovanie".

Kedykoľvek sa môžete do košíka vrátiť kliknutím na odkaz Nákupný košík hore na lište, kde vidíte aktuálnu cenu obsahu košíka.

Pokiaľ máte tovar vybraný, kliknite na "Objednať", kde uskutočníte záväznú objednávku.

Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.

Kupujúci je povinný odobrať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu.

S celkovou cenou je zákazník oboznámený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným potvrdením.

Ak si kupujúci svoju objednávku rozmyslí, je dôležité, čo najrýchlejšie kontaktovať pracovníkov e-shopu o storne, popr. úprave objednávky buď telefonicky na tel.č. +420 558 111 797 alebo e-mailom na e-mail info@xtremeshop.sk .

 

Potvrdenie objednávky

Po odoslaní objednávky v košíku budete ihneď informovaný prostredníctvom e-mailu o potvrdenie prijatia objednávky. Predávajúci sa zaväzuje, že kupujúcemu odovzdať tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí Predávajůcemu kúpnu cenu.

 

Spôsob dodania tovaru

Pokiaľ je u tovaru označená dostupnosť Skladom, tak tento tovar odosielame obvykle nasledujúceho pracovného dňa, najneskôr do týždňa. Pokiaľ je u tovaru označená dostupnosť Skladom doručenie 3-7 dní, tak tento tovar posielame obvykle do 7mi pracovných dní, najneskôr do 10 pracovných dní, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodneme inak.

Tovar bude doručený na dodaciu adresu uvedenú v objednávke.

V prípade, že vybraný tovar nebude na sklade, budeme Vás ihneď kontaktovať a dohodneme s Vami výmenu za iný druh tovaru, popr. storno daného tovaru.

V prípade, že kupujúci si dodaný tovar u prepravce neprevezme, môže predávajúci požadovať uhradiť všetky náklady s týmto spojené ( poštovné + balné).

Spôsoby dopravy

Doprava


GLS ParelShop nebo Box

Zásielka bude uložená na výdajné a úložné boxy spoločnosti GLS, ktorú si zvolíte v košíku.

Doba dodania  od nášho vyexpedovania, je v pracovné dni väčšinou do 1 dňa.

4 €

ZADARMO od 85 €

 

Zásielkovňa

Balíček Vám bude uložený na pobočke Zásielkovňe, ktorú si vyberiete v košíku. Budete informovaní sms a emailom o uložení Vášho balíčka s prideleným heslom na vyzdvihnutie.


Doba dodania Zásielkovňou, od nášho vyexpedovania, je v pracovné dni väčšinou do 1 dňa.

 

4 €

ZADARMO od 100 €

GLS Expres

GLS je prepravná služba, ktorá doručí tovar až k Vám domov, do zamestnania a pod. Vodič spoločnosti GLS Vás telefonicky kontaktuje a dohodne sa na odovzdaní zásielky.

Doba dodania GLS kuriérom, od nášho vyexpedovania, je v pracovné dni väčšinou do 1 dňa.

5 €

ZADARMO od 120 €

 

Možnosti platby

 

Dobierka

Platíte až pri prevzatí tovaru, priamo dopravcovi, ktorého zvolíte.

2 €

Platba platobnou kartou

Platíte rovno v E-shope. Po dokončení objednávky budete presmerovaní na bezpečnú stránku spoločnosti Comgate, na platbu platobnou či kreditnou kartou. 

 

ZADARMO

Rýchle online platby

Rýchla platba cez Vaše internetové bankovníctvo. Po dokončení objednávky budete presmerovaní rovno k internetovej platbe prostredníctvom Vašej banky. ZADARMO

Bankovým prevodom

U platby uveďte číslo objednávky ako variabilný symbol. Túto platbu odporúčame a je zvýhodnená 1 €, ktoré sa Vám odpočítajú z celkovej hodnoty objednávky.

- 1 € 

Zvýhodnená platba, čiastka Vám zľavní celkovú objednávku.

 

 

 

 

 

Prevzatie tovaru 

Kupujúci pri prevzatí tovaru vo vlastnom záujme skontroluje neporušenosť obalu. Ak sa objaví poškodenie obalu, spíše s dopravcom protokol o poškodení zásielky. Kupujúci by mal po prevzatí zásielky skontrolovať správnosť dodaného (objednaného) tovar podľa faktúry, ktorá mu bola zaslaná v elektronickej podobe v prílohe e-mailu s informáciou o vybavení objednávky a v prípade nezrovnalostí ihneď (buď telefonicky na tel.č. + 420 775 728 876 alebo e-mailom na e-mail info@xtremeshop.sk) informovať pracovníkov e-shopu.

Nevyzdvihnutý tovar zaslaný na dobierku


Plánujete, že si objednáte tovar na dobierku s tým, že si to ešte necháte prejsť hlavou a keď sa rozhodnete, že ho vlastne nechcete, tak si ho jednoducho nevyzdvihnete?

Najskôr si povieme, čo si o tom myslí zákon:

Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Zb .:
ZÁVÄZKY Z PRÁVNYCH ROKOVANÍ
povinnosti kupujúceho
§ 2118
"Kupujúci zaplatí kúpnu cenu a vec prevezme."

Neprevzatím zásielky by ste vyššie spomínaný zákon porušil/a!

Od nášho e-shopu aj od zvoleného dopravcu obdržíte informácie o odovzdaní tovaru dopravcovi a následne o tom, že si ho môžete na odbernom mieste vyzdvihnúť alebo vám je dopravca doručí. Nehľadiac na to, že Vám v emaile potvrdzujúcom odoslania tovaru poskytneme odkaz na priame sledovanie pohybu zásielky. Budete tak vedieť o každom pohybe zásielky.

Hoci je to Vaša zákonná povinnosť a zásielku ste si nevyzdvihol/a, tak teraz sú 2 možnosti, ako toto vyriešiť:

1. O objednávku máte záujem:

Tovar Vám znovu zašleme. Iba ale s platbou vopred (bankový prevod). Cena objednávky bude navýšená o primeranú kompenzáciu za nevyzdvihnutú zásielku.

2. O objednávku nemáte záujem:

Tu je situácia trochu komplikovanejšia. To, že zásielku neprevezmete, neznamená, že ste ju stornoval alebo že ste odstúpili od kúpnej zmluvy. Znamená to len to, že ste kúpnu zmluvu hrubo porušili, podľa § 2118 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník (nový).

Odoslaním objednávky a jej následným prijatím a potvrdením naším e-shopom vznikla platná kúpna zmluva v plnom rozsahu účinná podľa našich obchodných podmienok, ktoré ste odsúhlasil/a v poslednom kroku pred odoslaním objednávky a podľa aktuálne platných zákonov.

Z Vašej strany náš e-shop nezaznamenal úkoľvek žiadosť o zmenu alebo stornovania objednávky a to ani do doby expedície naším obchodom a ani následne do doby najvzdialenejšieho vyzdvihnutie na vami zvolenom výdajnom mieste.

Podľa zákona má náš obchod právo na kompenzáciu vynaloženého poštovného a balného od kupujúceho, teda od Vás. Táto kompenzácia je právne vymáhateľná, keďže ste nevyzdvihnutím tovaru porušil/a kúpnu zmluvu.

Preto Vás požiadame, aby ste vykonal/a platbu kompenzácie s poskytnutými platobnými údajmi v čo najbližšej dobe - vyhnete sa tak komplikáciám.

Ak nezaplatíte kompenzáciu alebo si nenecháte tovar zaslať opätovne, nastane nasledovné:

Aktuálne platné zákony dávajú obchodom možnosť sa efektívne brániť proti nezodpovedným zákazníkom, ktorí zásielku na dobierku neprevezmú.

Keďže ste porušil/a platnú zmluvu, je možné toto riešiť nasledujúcimi troma spôsobmi:
1. Postúpenie pohľadávky našej agentúre špecializujúca sa na vymáhanie pohľadávok od dlžníkov.
2. Súdnou cestou.
3. Zaplatenie nášmu obchodu kompenzáciu poštovného.

Body 1 i 2 sú síce zdĺhavé, pre Vás finančne veľmi nevýhodné, ale pre nás veľmi efektívne. (Nebol/a by ste prvý ani posledný.)

Bod 3 je pre Vás cesta najprijateľnejšia a najlacnejšia.

Po tom, čo sa nám nevyzdvihnutý tovar vráti, Vám zašleme email, zhrnujúcu všetky body uvedené v tomto článku. V tej chvíli proti Vám nebude začaté žiadne konanie na vymáhanie pohľadávky. Pevne veríme vo Vašu čestnosť a zodpovednosť a to, že kompenzáciu poštovného uhradíte.

Veríme, že máte plné právo vedieť, aké dôsledky môže mať neplnenie uzatvorenej zmluvy, hoci je to zmluva kúpna, uzavretá s internetovým obchodom.

Ak si myslíte, že sa Vás "iba snažíme zastrašiť" alebo "že keď ste si dobierku nevyzdvihol/a už veľakrát a nikto s tým nemal problém", vedzte že to tak nie je.

Napríklad dTest (český spotrebiteľský mesačník, ktorý sa zameriava na testovanie výrobkov a služieb, a zároveň tiež poskytuje poradenstvo a rady v oblasti práva spotrebiteľov a práv predajcov, informuje o nových zákonoch, varuje pred nekalými praktikami predávajúcich a klamlivou reklamou, poskytuje rady pri reklamáciách a pod .) hovorí toto:

"Tým, že zákazník odmietne balík prevziať, nezačína automaticky plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy," vysvetľuje vedúci právneho oddelenia dTeste Lukáš Zelený. "Zákazník teda bude musieť zaplatiť. Má ale ešte stále možnosť od zmluvy odstúpiť. Zmluvnú pokutu a úroky z omeškania alebo kompenzáciu poštovného však bude musieť zaplatiť v každom prípade, táto povinnosť sa odstúpením od zmluvy neruší."

My po Vás žiadnu pokutu ani úroky z omeškania požadovať nebudeme. Iba kompenzáciu poštovného a balného.

Len pre zaujímavosť:

Uvedomte si, že nevyzdvihnutím zásielky by ste nám navyše zvýšili náklady tým, že zásielku musíme rozbaliť, tovar starostlivo skontrolovať, znovu nepoužiteľné obalové materiály musíme zlikvidovať, zabezpečiť spätnú logistiku tovaru do skladov a plno inej práce.

Takéto náklady stojí giganty medzi českými internetovými obchodmi neuveriteľné milióny korún mesačne - a malé internetové obchody (alebo začínajúce obchody) to často aj zlikviduje.

Že ste to nevedeli? Väčšina ľudí to nevie. Ale pre nabudúce, prosíme, premýšľajte nad tým, až aké dopady takejto Vaša rokovaní môže mať.

Preto Vás žiadame, nech zodpovedne vyjdete v ústrety Vašim záväzkom a tovar si vyzdvihnete - alebo ak nie, prevediete platbu za kompenzáciu poštovného.

Náš obchod svoju časť kúpnej zmluvy dodržal - Vy by ste ju nevyzdvihnutím tovaru porušil/a.
Preto neni žiadny dôvod, aby z Vašich chýb bol tratný náš obchod.

Veríme, že sme Vám danú problematiku dostatočne vystvětlili.

Vopred ďakujeme za Vašu férovosť.

 

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Ak Vám tovar z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje, máte možnosť ich vrátiť bez udania dôvodu.

Odstúpiť od zmluvy môžete do 14 dní odo dňa nasledujúceho od prevzatia tovaru, v tejto lehote stačí odstúpenie odoslať.

Tovar zaslaný späť na našu adresu nesmie javiť známky používania (zápach, pranie, iné známky nosenia) a pokiaľ možno zabalené v pôvodnom neporušenom obale s visačkami v stave a hodnote aké ste tovar prevzal.

Odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru.

Tovar, ktorý chcete vrátiť zabaľte a do balíka priložte vyplnený vzorový  formulár na odstúpenie od zmluvy.

Do štrnástich dní, od prevzatia vráteného tovaru, Vám budú vrátené peňažné prostriedky za vrátený tovar.

V prípade vrátenia len časti vecí z faktúry bude prepočítaná suma o objemovú a vernostnú zľavu, popr. iné zľavy uvedenej na faktúre a týkajúce sa vráteného tovaru.

Tovar, ktorý vraciate späť nezasielajte na dobierku. Takto došlá zásielka nebude prijatá.

Balíček zašlite na adresu predávajúceho:

Eshop Company s.r.o.
Palkovice 967
Palkovice
73941 Czech Republic

Predávajúci si vyhradzuje právo na odmietnutie vrátenia tovaru, ktorý nie je v pôvodnom stave predajného artiklu. Príklady takéhoto tovaru zahŕňajú:

- Vypraný tovar: V prípade, že tovar bol vrátený po vypraní a nie je v pôvodnom nevypranom stave.

- Bez visačiek: Pokiaľ tovar bol vrátený bez pôvodných visačiek alebo etikiet.

- Poškodený tovar: Vrátený tovar s viditeľnými poškodeniami, ktoré neboli prítomné pri pôvodnom nákupe.

- Nosený tovar: Tovar, ktorý vykazuje známky opotrebenia alebo bol nosený.

- Špinavý tovar: Vrátený tovar, ktorý nie je čistý a vykazuje známky nečistôt.

V prípade vrátenia tovaru v uvedenom stave má predávajúci právo uplatniť nárok na odškodnenie. Tieto odškodnenia môžu zahŕňať náklady spojené s obnovením tovaru do pôvodného predajného stavu, ako sú náklady na vypranie, obnovu alebo nahradenie chýbajúcich častí. Klient bude zodpovedný za pokrytie týchto nákladov, a predávajúci si vyhradzuje právo strhnúť zodpovedajúcu čiastku z vrátenej čiastky alebo ju požadovať od zákazníka dodatočne.

 

Postup pri výmene tovaru

Výmenu tovaru môžete vykonať do 14 dní odo dňa nasledujúceho od prevzatia tovaru, v tejto lehote stačí výmenu odoslať.

Pre prípad, že si prajete vymeniť tovar za rovnaký produkt, avšak v inej veľkosti alebo farbe, prosím, kontaktujte nás e-mailom na info@xtremeshop.sk. Radi vám tovar zarezervujeme, aby sa vám nevypredalo. K výmene prosím vyplňte Formulár na výmenu tovaru, ktorý vložte do balíčka spolu so spätne odosielaným tovarom. Zásielku zašlite na adresu: Eshop Company s.r.o., Palkovice 967, 739 41 Palkovice, Czech Republic.

Akonáhle k nám balíček dorazí, zašleme vám tovar na výmenu. Doručenie tovaru na výmenu zaistíme prostredníctvom nášho dopravcu GLS ParcelShop. Prosím, vyberte si adresu doručenia tu: GLS ParcelShop a pošlite nám ju, aby sme vám mohli výmenu zaslať.


Pokiaľ sa rozhodnete vymeniť tovar za úplne iný produkt, jednoducho zašlite tovar späť k nám spolu s vyplneným formulárom Odstúpenie zmluvy. Požadovaný tovar si znova objednajte a zakúpte na našom e-shope. Vrátený tovar zabaľte a zašlite k nám späť, a my vám zaň vrátime peniaze.

Reklamačný poriadok

Reklamační poriadok se riadí aktuálnym predpiosom Občianského zákonníka.

Na všetok tovar nášho e-shopu sa vzťahuje záruka 24 mesiacov.

Záručná doba začína plynúť zásadne dňom uvedeným na doklade o zakúpení veci (faktura, predajka).

V prípade, že sa počas tejto doby vyskytne vada na výrobku, má kupujúci právo na reklamáciu.

Zašlite reklamovaný výrobok s vyplneným reklamačným listom, ktorý si stiahne tu:  Reklamační list .

Balíček zašlite na adresu predávajúceho:

Eshop Company s.r.o.
Palkovice 967
Palkovice
73941 Czech Republic

V prípade, že reklamujete viac tovaru, je nutné vyplniť formulár na každé zvlášť.

Tovar na reklamáciu zasielajte čisté. Zabaľte do vhodného obalu. Dopravca neručí za zle zabalené zásielky a výrobca neuzná záruku u tovaru poškodeného pri preprave.

Na vybavenie reklamácie má predávajúci 30 dní od prevzatia tovaru.

V prípade, že reklamácia bude oprávnená, má kupujúci právo na úhradu nevyhnutných nákladov, a to poštovného, ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru. Ak Kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.V tom prípade oskenujte podací lístok a zašlite na náš kontaktný email info@xtremeshop.sk.

V prípade, že výrobca reklamáciu uzná bude čiastka vrátená na Vami uvedený účet. Po vybavení reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie.

V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje a náklady za poštovné sa neprepláca.

Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

Všetky doklady týkajúce sa reklamácie si vždy starostlivo uschovajte.

 

Zľavy pre držiteľov zlavových kariet napr. ISIC, ITIC, IYTC, ALIVE, LYONESS, SPHERE CARD atd.

Ak ste držiteľom platnej zľavové karty např. ISIC, ITIC, IYTC, ALIVE, LYONESS, SPHERE CARD atd., poskytneme Vám zľavu vo výške 7% (nevzťahuje sa na značku Spokey).

Podmienky pre uplatnenie zľavy:

- Zľava sa odpočítava z katalógovej ceny (ak je produkt zľavnený o 10% alebo viac, nemožno nárok na zľavu uplatniť)

- Zľavy nie je možné vzájomne sčítať

- Zľavu nemožno uznať spätne

- Pri vytváraní objednávky uveďte pre overenie číslo a meno držiteľa karty do poznámok

- Kontaktné meno v objednávke sa musí zhodovať s menom držiteľa karty

Žiadna z vyššie uvedených zliav sa nevzťahuje na všetku elektroniku z našej ponuky.

 

Práva a povinnosti predávajúceho

Predávajúci má povinnosť vybaviť záväznú objednávku a odoslať objednaný tovar na uvedenú dodaciu adresu. Neoddeliteľnou súčasťou zásielky je aj faktúra na zakúpený tovar, ktorú dostanete v elektronickej podobe e-mailom.

Všetky osobné údaje poskytnuté pri registrácii sú dôverné a nemožno ich využiť na iné účely.

Predávajúci má právo odmietnuť objednávku, pokiaľ kupujúci opakovane nesplní svoj záväzok odobrať tovar a zaplatiť kúpnu cenu, popr. neustále mení svoje požiadavky bez toho aby zásielku prevzal.

Predávajúci má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) v prípade, že nie je tovar skladom a nedohodne sa s kupujúcim na inej objednávke.

 

Ochrana osobných údajov

Odkaz na nové podmienky Ochrana osobných údajov platné od 25.5.2018 nájdete tu.

 

Záručné podmienky

Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Predávajúceho a príslušnými právnymi predpismi.

Ako záručný list obvykle slúži nákupný doklad (podrobnosti pozri Reklamačný poriadok).

Záruka na tovar u nás zakúpenom je zákonom daných 24 mesiacov.

 

Alternatívne riešenie sporov

V prípadě, že kupujúci nebol spokojný s vybavením reklamácie predávajúcim, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešena sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ). Kupujúci je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke  http://ec.ueropa.eu/consumers/odr/.